Majoitusehdot
Tärkeää tietoa meillä majoittumisesta.
Huoneistoon voi majoittua varauksessa ilmoitetut henkilöt. Majoitussopimus alkaa tulopäivänä klo 16. Majoitussopimus päättyy lähtöpäivänä klo 11.00 mennessä.
Majoitus maksetaan etukäteen, jolloin sopimus astuu voimaan. Pidemmissä asumisissa maksetaan 30 päivää asuminen varauksen yhteydessä ja tätä seuraavat 30 päivän asumisjaksot etukäteen kuun 5.päivä mennessä.
Vuokra voidaan maksaa etukäteen palveluntarjoajan tilille laskulla tai luottokortilla suojatun linkin kautta. Jos luottokorttitietoja pitää toimittaa palveluntarjoajalle, tehdään se aina puhelimitse.
Majoitus maksetaan varauksen yhteydessä, jonka jälkeen varaus on vahvistettu. Varauksen voi peruuttaa kuluitta ilmoittamalla siitä sähköpostitse 7 vuorokautta ennen varauksen alkamista, jolloin varauksen hinta palautetaan kokonaisuudessaan.
Jos varaus perutaan alle 7 päivää sen alkamisesta tai asiakas jättää saapumatta, veloitetaan koko varauksen hinta maksimissaan 7 vuorokauden osalta.
Mikäli asiakas jättää saapumatta (No Show), Koti Helsinki veloittaa No show-maksun seitsemältä vuorokaudelta vahvistuksessa ilmoitetun vuorokausihinnan mukaan riippumatta varatun majoituksen pituudesta, edellyttäen että varaus on yli 6 vrk mittainen. Alle 7 vrk
mittaisessa varauksessa veloitetaan varatun majoituksen pituuden verran.
Peruutusehdot eivät koske sopimusasiakkaiden kanssa tehtyjä erillisiä sopimuksia, joissa on määritelty omat peruutusehdot.
Peruutusehdot eivät koske kolmansien osapuolien kuten Booking.com, Hotels.com kautta tehtyjä varauksia.
Naapureita häiritsevä toiminta on kiellettyä ja erityisesti klo. 22.00 – 07.00 on vältettävä melua. Tupakointi on kielletty asunnossa, parvekkeella ja taloyhtiön tiloissa, sekä sisäpihalla ja taloyhtiön edessä kadulla. Kynttilät tai suitsukkeet eivät ole sallittuja. Asuntojen tulisijojen käyttö on kielletty. Kotieläimet eivät ole sallittuja.
Mikäli asunnossa havaitaan vaurioita, jotka asiakas on aiheuttanut omalla toiminnallaan, on palveluntarjoajalla oikeus periä korvaus aiheutuneista vahingoista. Asukkaan on ilmoitettava viipymättä asiakaspalveluun, mikäli hän havaitsee asunnossa vian.
Palveluntarjoajalla on oikeus keskeyttää asuminen, jos siihen on vakava syy kuten maksujen viivästyminen, häiritsevä elämä, vahingon aiheuttaminen asunnolle tai irtaimistolle.
Koti Hotel toimisto on avoinna arkisin klo 9-17. Kaikissa asumista koskevissa asioissa voi soittaa 020 730 7979 tai lähettää viestin info@kotihelsinki.fi. Toimisto-ajan ulkopuolella palvelee päivystysnumero.
Koti huolehtii siitä, että asunnossa, laitteissa yms. esiin tulleet viat korjataan mahdollisimman pian. Mikäli vian korjaaminen edellyttää ulkopuolisen tahon tilausta, korjausaika on 1-5 päivää. Koti informoi asuntokäynneistä asukasta etukäteen sähköpostitse. Kodin henkilökunnalla on oikeus mennä nopeita toimia vaativissa asioissa asuntoon ilman että siitä on tiedotettu etukäteen.
Majoitusopimus päättyy lähtöpäivänä klo 11.
Koti Helsingin henkilökunta tarkistaa asunnon asukkaan lähdettyä ja huolehtii loppusiivouksesta. Asukkaan vastuulla on huolehtia, että asunto luovutetaan turvallisesti ja että se on asiallisessa kunnossa: ikkunat ja ovi suljetaan lähtiessä, keittolevyt, uuni, silitysrauta, kahvin ja vedenkeitin kytketty pois päältä, jääkaapin ja pakastimen ovet ovat kiinni, astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen tulovesihanat ovat kiinni.
Asuntoon ei saa jättää roskia eikä omia henkilökohtaisia tavaroita. Koti Helsingillä on oikeus laskuttaa poikkeuksellisen paljon aikaa vievästä loppusiivouksesta ja jälkeen jätettyjen roskien/tavaroiden poiskuljetuksesta. Koti Helsinki ei vastaa huoneistoon jätetyistä tavaroista.
Koti voi siirtää asiakas toiseen asuntoon, mikäli majoittujan käytössä olevaa asuntoa koskeva tilanne äkillisesti muuttuu ennen asumisen alkamista tai sen aikana. Tällä tarkoitetaan tilannetta, jossa asuntoa kohtaa vahinko tai korjaustarve, joka estää asumisen. Koti ei vastaa tilanteesta, jossa asuminen keskeytyy kokonaan eikä korvaavaa asuntoa ole saatavilla.
Koti ei vastaa alueella/taloyhtiössä olevista sähkökatkoksista, vesikatkoksista tai muista vastaavista virheistä tai poikkeustilanteista. Koti ei vastaa Internet-yhteyden katkeamisesta